Ottobre 2017
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31      

Testo italiano English Text

Barche Venessiane e Lagunari

INDICE
Venessia ObServer: Efeti del Trafico de Navi Grande sul Porto Storico de Venessia
Voga Veneta
Voga a la Veneta
Nea voga a la veneta el popier (o pope), se trova a popa, e sè in grado contemporaneamente de spenser e diriger la barca anca da solo co un remo solo.
El vogador sè in pie, dee volte sul fondo de la barca (a pajol), altre volte su la popa o su la nerva (bordo de la barca), varda verso prova e manovra un remo longo tignindose sul lai sinistro de la barca.
Par che ai albori de la voga fusse indiferente vogar da sinistra o da destra, e che l┤uso generaisÓ de meterse a sinistra se gabia adotÓ par rason de guera, che imponeva de tignir un┤arma a portada de la destra: e picole imbarcassion a remi vigniva defati spesso usae come incursori.
El remo sè un capolavoro de idrodinamica e sè tratignio su la forcola (scalmo), che sè verta a l┤indrio, solo d l┤abiità del vogador nel tirarlo fora da l┤acqua precisamente nel momento che se esaurisse la spenta e co coreta angolassion.
El popier sè in grado de compensar la premada (spenta) asimetrica del remo singolo, col lassarlo in acqua intanto che riporta la pala verso prova, imprimendo na spinta lateral verso sinistra a la popa de la barca co na torsion del polso e del bacin (staýa).
Vari sesti de voga, sia relativi a la posission del vogador che a la posission del remo su la forcola consente na manovrabiitÓ presochÚ perfeta de la barca, che pol esser fata girar de 360░ sul posto.

Ghe sè do tipi clasici de vogar:

Se ghe sè do vogadori, el secondo se mete a do tersi circa dea barca verso prova, sè ciamÓ provier (o provin) e deventa el prinsipal motor de la barca intanto che el popier se ocupa prevaentemente de mantignir la diression. Nel linguagio corente i do ruoi se ciama "vogar da pope" e "vogar da prova".
I vogadori in alcune barche pol esser anche tanti (vedi disdotona) e i sè dispone via via verso prova alternativamente uno a destra e uno a sinistra.
Esiste anca na variante dove ciascun vogador impugna do remi, a la Vaesana.

A titolo de curiosità notemo che un tipo de voga molto simie a quea veneta se incontra fra i barcaioi tailandesi e del Sud de la Cina.

TOP - INDICE